maanantai 17. maaliskuuta 2014

Kun tulot tippuu, täytyy olla mielikuvitusta...

Ystäväni tietävät, että mua on arpaonni monta kertaa suosinut :) Muutama matka on tullut ja muutama juttu, jonka oon rahapulassa sitten myynyt  (voitot on tullut hyviin saumoihin). Siksi vähävaraisena tässä mietinkin, että mitäs jos ottais vähän aikaa nuo arvonnat - niin ne, joissa on pienet palkinnot kuin ne, joissa on suuret - ihan tosissaan? Voishan sitä kokeilla.

Täällä kertoilin siitä, kuinka joulukuussa netissä on monia eri joulukalentereita, joissa voi voittaa joka päivä jotain. Olin aikomassa osallistua niihin. Osallistuinkin. Voitin design-lampun ja leluja. Kummatkin myin ja rahat tuli todella tarpeeseen.

Vähävaraiset ihmiset joutuvat keksimään keinoja, joilla selvitä menoista, kun aina se kuukaudessa saatu/tienattu raha ei riitä, varsinkin jos siitä joutuu lyhentään esim. opinto- tai muita lainoja.
Noh...minä koetan tätä. Toinen jota oon tässä koittanut ja yhä koitan, on myydä tavaroita, joilla en enää tee mitään, huuto.net:issä ja tori.fi:ssä. Tähän mennessä ihan mukavin kokemuksin :)

Ja kuinka voi ihminen olla happy, kun löytää 5 eurolla hiusvärin ja alle 2 eurolla kahvipaketin :) En oo kun kerran elämässä värjäyttänyt kampaajalla hiuksiani. Ei yksinkertaisesti ole rahaa (sitäpaitsi silloin lopputulos oli kamala). En voi myöskään juoda joka päivä "arvokahveja", mutta sitten kun joskus sellaista saa, niin siitä sitten osaakin nauttia.

En tässä lähde ruotimaan sitä, miksi olen vähävarainen tai mihin mun rahat menevät. Sanotaan noin vaan yleisesti, että lainan lyhennyksen lisäksi, varoja menee oman henkisen (ja fyysisenkin) hyvinvoinnin edistämiseen aika paljon. Olen laittanut sen numero 1:seksi ruoan ja asumisen jälkeen, koska jos en voi hyvin, ei voi hyvin moni muukaan. Hyvinvoinnilla tarkoitan terveyttä. Se ei kyllä aina näy ruokavalinnoissa (koska jos haluaa saada halvalla ruokaa - käy Lidlissä ja siellä nyt ei aina maailman terveellisintä ruokaa myydä). Elämä on valintoja...







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti